NPG Technology to hiszpańska firma międzynarodowa działająca w branży technologicznej, specjalizująca się w opracowywaniu, produkcji i komercjalizacji produktów w sektorach elektroniki użytkowej, telekomunikacji i technologii informatycznych. Jej siedziba znajduje się w Madrycie, posiada fabrykę i centrum B + R + I.
W 1989 roku Enrique Cosío, CEO i założyciel grupy NPG, rozpoczął karierę biznesową, wprowadzając i dystrybuując w Hiszpanii komponenty elektroniczne amerykańskich i azjatyckich marek, które były kluczowe dla rozwoju sektora telekomunikacyjnego w Hiszpanii i Ameryce Południowej.
W 1996 roku stworzył NPG we współpracy z międzynarodową firmą amerykańsko-chińską w celu rozwoju, produkcji i dystrybucji produktów telekomunikacyjnych (modem / faks) i multimediów (sprzęt).
W latach 1997–1998 przewodziła branży telekomunikacyjnej, stając się numerem jeden w sprzedaży modemów / faksów zarówno w Hiszpanii (z ponad 25% udziałem w rynku), jak iw Portugalii oraz trzecim we Francji.
W 1998 roku wykonał ważną pracę jako dostawca sprzętu (modemu) dla rozwoju ADSL razem z Telefónica.
W 2002 roku NPG rozpoczęła swoją solową podróż, jako w 100% hiszpańska marka, opracowując, produkując i sprzedając produkty w sektorze komunikacji (modemy), multimediów (sprzęt, karty telewizji analogowej i cyfrowej, montaż wideo, konwertery wideo, itp.) i sieci.
W 2003 roku NPG wypuściło na rynek swoje pierwsze tablety pod nazwą Smart Portable, 10.4 "i 8.4" z systemem operacyjnym Windows CE.
W 2005 roku, przy wsparciu głównych międzynarodowych koncernów obsługujących chipsety, takich jak Conexant, Sunplus, Cheertek-Novatek czy MSTAR, zaczął wkraczać do sektora elektroniki użytkowej, opracowując i produkując sprzęt do odbioru telewizji cyfrowej (DTT ). Od tego momentu koncentruje swoją działalność na rozwoju tych urządzeń, poszerzając swoją ofertę produktową.
W latach 2009-2011 firma NPG była liderem w sprzedaży tunerów naziemnej telewizji cyfrowej na rynku hiszpańskim. W okresie przechodzenia na telewizję cyfrową NPG była również większościowym dostawcą tunerów NTC, które zostały sprzedane administracji publicznej.
W 2011 roku firma rozpoczęła swoją podróż w świecie telewizorów LCD i LED, otwierając swoją obecną siedzibę i fabrykę montażową w Torrejón de Ardoz (Madryt). Wraz z otwarciem tej fabryki NPG staje się pierwszą marką narodową z fabryką i centrum B + R + I w Hiszpanii. Posiada trzy automatyczne linie montażowe do produkcji swoich markowych produktów, tunerów cyfrowych, odtwarzaczy DVD, przenośnych telewizorów i telewizorów do 55 ”.
W celu realizacji planu ekspansji międzynarodowej i zwiększenia obecności na innych rynkach (głównie w Ameryce Łacińskiej i Azji) w 2012 roku NPG otworzyła fabrykę produkcyjno-badawczo-rozwojową w Chinach (Zhongshan City). Jednocześnie NPG rozszerza swoje działy badawczo-rozwojowe (oprogramowanie i sprzęt) w obu lokalizacjach, aby rozwijać technologię Smart TV w systemach operacyjnych Android i 4K.
W 2013 roku NPG wykonało krok do Ameryki Łacińskiej, otwierając siedzibę handlową w Kolumbii, sieć handlowa firmy działa w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji, z biurami w Hiszpanii, Portugalii, Francji, Kolumbii i Kantonie.
22 kwietnia 2014 roku NPG rozpoczyna handel na Alternatywnej Giełdzie Papierów Wartościowych (MAB) Wraz z wyjściem na Alternatywną Giełdę Akcji NPG stara się wzmocnić swoją sytuację finansową, rozpocząć działalność na nowych rynkach, głównie w Ameryce Łacińskiej w celu być obecni w procesie wdrażania NTC.
W czerwcu 2014 roku NPG podpisało porozumienie o współpracy ze stanem Colima na utworzenie fabryki i centrum badawczo-rozwojowego. Umowa pozwoli NPG zdecydować się na przetarg na telewizory, które rząd meksykański przejmie w programie przejścia na NTC, co ostatecznie przegra z konsorcjum Diamond-Millenium, które wygrało 95% całego przetargu, oraz meksykańską DDCam, na który przyznano pozostałą część. NPG zakwestionowało wynik bez powodzenia.
W październiku 2015 roku NPG ogłosiło, że ogłasza upadłość dobrowolną w celu zapewnienia trwałości i ciągłości działalności spółki.
W 2016 roku NPG uzyskała patent na swój telewizor Smart TV opracowany w systemie Android, przyznany przez UPSTO (United States Patent and Trademarkt Office). NPG rozpoczęła opatentowanie rozwoju swojej inteligentnej telewizji w systemie Android w 2013 r., Aby ustalić, czy dzieło można opatentować. Aby innowacja została opatentowana, musi mieć nowy element i musi mieć możliwe do udowodnienia zastosowanie użytkowe lub przemysłowe. Patent chroni autora od dnia zgłoszenia 21.05.2014 przez 20 lat; po tym czasie wiedza jest dostępna do otwartego wykorzystania przez wszystkich.
W 2017 roku NPG przezwyciężyło upadłość i rozpoczęło nowy etap z uruchomieniem nowych linii biznesowych, takich jak sprzęt do monitoringu domowego, PAE, cyfrowe ekrany reklamowe (Digital Signage) oraz urządzenia elektroniczne z własną marką i patentem, oraz ulepszenie linii Android Smart TV hiszpańskiego producenta, dzięki sojuszom technologicznym między nim a tajwańską firmą R + D + I Mstar.
Nasi klienci nam ufają
Opinie naszych klientów
Otrzymuj nasze wiadomości